Ribe - Reisverslag uit Oksbøl, Denemarken van Tanita - WaarBenJij.nu Ribe - Reisverslag uit Oksbøl, Denemarken van Tanita - WaarBenJij.nu

Ribe

Door: Tanita

Blijf op de hoogte en volg Tanita

19 September 2016 | Denemarken, Oksbøl

Helaas gisteren opnieuw file rijden. Uiteindelijk gelukkig minder vertraging dan zaterdag en kwam ik rond 15.30u aan in Ribe. Ik heb echt het allerbeste weekend gekozen om door Duitsland te rijden. Hoort iemand sarcasme? Ik niet hoor. Hoe kom je daar nou bij?

Voorbij Hamburg was er niet meer zoveel file, wel wat wegwerkzaamheden maar daar kon ik gewoon langs rijden.

Bij de grens naar Denemarken weer een file. Je wordt er dus als niet Deense uit gehaald voor een controle, racisme, bevooroordeeld, geen idee laten we het maar op voorzichtigheid houden.
Uiteindelijk was het alleen een paspoort controle van een grens beambte die me zei: "Don't worry. I don't bite." Ik kon mijn lach niet in houden ook al vond ik dat ik dat wel moest doen. En flap uit als ik ben zei ik terug "Can I believe that". En ik kon weer op weg al lachend en een beetje beschaamd dat ik me niet in kon houden.
Ribe lag aan het eind van een hele lange 80km weg. Mooi glooiend door het Deense landschap. Mooi om zo al mijn eerste kennismaking te hebben met Denemarken. Mooi groen zo ver als je kon kijken. Alleen niet heel veel tankstations lang de weg. Dus voor ik morgen onderweg naar Kopenhagen ga gaan we eerst nog even tanken hier in Ribe.
Eenmaal aangekomen was het zoeken van een parkeerplaats niet heel makkelijk. In Ribe zelf blijk je namelijk maar 2u te mogen parkeren. Beetje lastig als je ook nog wil slapen zeg maar... Maar op nog geen 200m lopen van het hotel blijkt het plaatselijke parkeerterrein te zijn. Na wat door Ribe te hebben gelopen kwam ik er namelijk achter dat er vrijwel nergens auto's staan. Wel mooi zo'n oud centrum zonder auto's.
Het hotel staat echt in het centrum wat alles makkelijk te belopen maakt. Het is maar een klein pittoreske plaatsje maar geeft wel een mooie geschiedenis rondom de Vikingen. Hier vandaag wat van morgen zien.
Als ik niet zo toe was aan een rustdag zou ik me hier waarschijnlijk gigantisch vervelen maar nu heb ik heerlijk rondgelopen in Ribe, een boek uitgelezen en even heerlijk kunnen ontspannen. Natuurlijk wel de mooie natuur hier bekeken. Zo ben ik naar de Kammerslusen geweest wat zeg naar de sluis met de Waddenzee is. Geweldig uitzicht!

Morgen door naar Kopenhagen en dan maar kijken wat ik daar mag gaan beleven.

Ow ja. Ik ben zoooo blij dat ik Brum nog even snel naar de garage had gebracht voor de vakantie. Overal waar ik rijd zie ik auto's uit andere landen uitvallen of oververhit raken. Nu weet ik echt wel dat dit met mijn auto ook kan gebeuren hoor maar je zit toch zekerder op de weg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tanita

Reiziger

Actief sinds 18 Sept. 2016
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 4407

Voorgaande reizen:

17 September 2016 - 25 September 2016

Rijden naar Kopenhagen

Landen bezocht: